יום ראשון, 3 באוגוסט 2014

איפה את, ברנדט

איפה את, ברנדט – מריה סמפל
פן – ספרי חמד – ידיעות אחרונות, 394 עמ'




ברנדט, אלגין ובתם בי מתגוררים בסיאטל, המקום שבו אין טעם לדבר על מזג האוויר, כל הזמן גשם. המקום שבו מתנהל מטה המחקר של מייקרוסופט. ברנדט היא אדריכלית, שבנתה שני בתים וזכתה בפרס יוקרתי, ובעקבות אירוע טראומטי הפסיקה לעבוד, אלגין עובד הייטק בכיר במטה של מייקרוסופט והמשפחה משתכנת במבנה נטוש שהיה בעבר בית ספר לבנות.
בתחילת הספר מתברר לנו שאמא של בי, ברנדט נעלמה יומיים לפני חג המולד, מסיבה לא ידועה.
הספר הוא אוסף של דברים שמספרת בי, על עצמה ומשפחתה, תכתובות של ברנדט עם העוזרת הוירטואלית שלה, ועם האדריכל שהכירה לפני עשרים שנה, תכתובות של שכנתה של ברנדט (אוייבת מרה שלה) עם חברתה הטובה העובדת במייקרוסופט עם אביה של בי, אלגין, וכן מכתבים ומסמכים של גורמים נוספים. רצף התכתובות ממחיז לנו את הימים האחרונים לפני היעלמה של ברנדט, חוזר אחורה ומבהיר לנו מה קרה לפני עשרים שנה, ומתקדם עם הניסיון לאתר את האם האובדת.
אם סיפור העלילה נשמע כמו מלודרמה, תשכחו מזה. זהו אחד הספרים המצחיקים והשנונים. סמפל כותבת בהומור מושחז, צולפת בבורגנות השלווה של סיאטל, ותוך כדי כך מעוררת מחשבה על האופן שבו אנו חיים היום.
סמפל משרטטת את הדמויות ביד קלה ובוטחת, ניכר שהיא מגיעה מעולם התסריטאות.
זו היא ברנדט:
 ""אני רוצה שתביני שלפעמים ממש קשה לי, " היא הניחה עלי את היד שלה. "מה קשה?" "הבנאליות של החיים," היא אמרה, "אבל למרות הכול אני אקח אותך לקוטב הדרומי."
זה הוא אלגין:
"אפשר להאשים את אלגי רק בדבר אחד, בכך שהוא הופך את החיים לדבר שנראה פשוט כל כך - תעשה מה שאתה אוהב." 
ובי היא בת החמש עשרה שכל אחד רוצה שתהיה חברה טובה שלו, תלמידה טובה, מצחיקה, לא שגרתית, קולית.
סיאטל מככבת בספר, הנופים, מזג האוויר, המסעדות, וכמו כן אנו מקבלים הצצה לחוויה של עבודה במייקרוסופט.

אז זה לא ספר מופת, אבל כייפי, מצחיק, ומעורר מחשבה. 

אין תגובות: